• Trénink po trati ŠELA SPORT maratónu
    neděle 23.4.2000
    V týdnu jsme se dozvěděli o tom, že v neděli se parta bikerů chystá na projetí tratě Šela sport maratónu, neboť je tato trať údajně již vyznačená. Neváhali jsme, domluvili se a v počtu 4 v jednom autě jsme vyrazili (Vláďa, Dan, Roman a auto řídil Vráťa). Do Týnu nad Bečvou jsme dorazili s předstihem, zatím tam nikdo nebyl. Po chvíli však začalo přijíždět jedno auto po druhém, vyskakovat bikeři, sundávat biky ze střech aut a vytahovat z kufrů.
    O půl desáté jsme vyrazili, přesně podle značené trasy. Nejdříve asi 3 km stoupání po asfaltu a pak vjezd do terénu poblíž blízkého lomu - tam na nás čekaly krásné hliněné členité stezky (většinou po vrstevnici). Po přejetí asfaltové cesty stoupání s náročnějšími stoupáky. Pak jsme přijeli ke hradu (Helfštýn), ale tím jsme neprojížděli (což by jen tak nebylo ani možné) a pokračovali jsme dál, kolem hradu, ve stoupání po široké, hlíněnokamenité stezce. Potom následovala mírně se svažující vrstevnicová cesta (vhodná ke konzumaci první energetické tyčinky :-) a pak to přišlo! Najednou se zahnulo prudce vpravo dolů a čekal na vás různě kolmý sjezd po úzké většinou hliněné stezce (vyjímečně kořeny, nebo kamení), kdy jste si pohrávali jen s řízením a s brzdy - prostě žádné šlapání :-) Sjeli jsme až k řece Bečvě, ale ne na dlouho, po chvilce jsme opět stoupali na hřeben (šotolina a asfalt) a teprve na horizontu vjeli do terénu, kdy opět přišel krásný kolmý sjezd. Pak opět vrstevnicová cesta a opět šotolinový stoupák a opět sjezd v terénu. Potom jsme pokračovali po vrstevnicové stezce ke studánce, kde většina zastavila, aby si nabrala vodu na pití. Tady jsem udělal i první fotku:


    Od studánky jsme pokračovali dál, mírným sjezdem k řece, kde jsme přejeli nový most pro pěší. Pak kousek po asfaltu (po pravé straně jsme měli letiště u Hranic) a kousek po polní hliněné cestě. Hlavní tah (silnici Lipník - Hranice) se podjíždí, po potoce, který teče takovým tunelem. Po chvilce následoval další tunel, a to pod železniční trati. Pak se již mírně stoupalo po polní cestě, projela se vesnice a přišel prudký stoupák do lesa (většina šlapala na nejmenší placku).
    Celé následující stoupání a klesání na tomto hřebenu asi nemá cenu popisovat, a tak jen ve zkratce: v naprosté většině se jede po polních a lesních cestách, asi z jedné čtvrtiny i na slunku (ne ve stínu lesa), mezitím je i přejezd potoka po železničních trámech (viz foto):


    No a jakmile pojedete na konci jednoho stoupání kousek po asfaltu a vjedete do obce Libavá, tak máte jistotu, že máte za sebou poslední velké (a vleklé) stoupání. Pak již většinou následují sjezdy (a vrstevnice) a příjezd k Lipníku. Tady jsme již ztratili značení, ale spíše to bylo tím, že ještě nebylo doznačeno a hlavně ještě nebyl postavený ten pontonový most, na který se všichni určitě těší :-) No a po příjezdu do Týnu nemohlo následovat nic jiného, než posezení před místní hospůdkou:




    Závěrem:
    Pořadatelé dokázali z místních terénu získat pro trasu maratónu opravdu řadu pěkných a atraktivních úseků. A tak nezbývá všem účastníkům nic jiného, než to, aby jeli v pohodě (a vychutnali si tyto úseky) a taky, aby je v těch nejatraktivnějších místech brzdilo co nejmíň "technicky méně zdatných" bikerů. V opačném případě doporučuji si tuto trasu projet ještě jednou (před nebo po závodě - nemusí to být v ten stejný den! :-))))




    Zpět na předcházející stránku.

    Beskydské MTB info | WWW rozcestník | seznam maratonů | Kopřivnický DRTIČ | CykloArt bike klub | beskydské trasy



    Aktualizace: , (C) 1998, webmaster