Beskydské MTB trasy
Zpět na předcházející stránku.

Trasa: z Frenštátu do Kopřivnice

klikni pro zvětšení mapy 1.úsek - z Frenštátu do Lichnova

Vyjedeme z Frenštátu po hlavní cestě směr Kopřivnice/Příbor. Kousek za městem projedeme kolem benzínky Slovnaft a cca po 300m odbočíme vpravo (jediná odbočka) a dále již pokračujeme kolem řeky. Cesta (a stezky a brod) nás dovede až k mostu , kde vyjedeme na cestu a dále máme 2 možnosti:
1. varianta - přes Lichnov - prudčí (a pěšky)
2. varianta - přes Vlčovice - mírnější a jen o trošku delší
klikni pro zvětšení mapy 2.úsek/ 1.varianta - z Lichnova do Kopřivnice

U mostu se dáme vlevo a přijedeme k Lichnovu. Ještě před obcí odbočíme vpravo a přes louku přijedeme k lávce přes řeku (žlutá značka). Po ní vyjedeme prudké stoupání (no většina asi půjde závěr, cca 100 metrů, pěšky) až ke stavení. Od stavení je to již v pohodě do Janíkova sedla.
klikni pro zvětšení mapy 2.úsek/ 2.varianta - z Vlčovic do Kopřivnice

Na mostě se dáme vpravo a dojedeme přes most do Vlčovic. Hned opustíme hlavní cestu a dáme se rovně (nebo spíše mírně vlevo). Zde by ještě měly být šipky "D", které nás nasměřují na polní cestu vedoucí z Kozlovic až na Janíkové sedlo. Z Janíkového sedla máme více možností, ta trasa vyznačená na mapě je poměrně nudný sjezd po cestě.
My můžeme:
a) těsně před horizontem odbočit vpravo, kolem lesa a po této stezce jet kolem vyhlídkové skály (žlutá značka) a přijet až na zříceninu Šostýn
b) odbočíme vlevo do prudkého krátkého stoupání, které se hned stáčí vpravo a po vrstevnici směřuje lesem ke sjezdovce. Asi v polovině začne tato cesta stoupat prudčeji do kopce, my však můžeme pokračovat dál po vrstevnicové stezce. Nakonec po sjezdovce přijedeme k lyžařské chatě.
c) můžeme také odbočit mírně vlevo, jet po louce kolem křovin a v křivinách najít stezku. Jde o pěkný sjezd. Jen pozor na urvaný břeh, ať nespadnete ze stráně!

Bylo použito výřezu z mapy edice Klubu českých turistů č. 96: Moravskoslezské Beskydy.
Možno ji objednat ne e-mailu: obchod@freytagberndt.cz

Zpět na předcházející stránku.