moje současné horské kolo
Merida XC Mission Comp
Tento bike jsem nekupoval celý, ale koupil jsem jen rám (v srpnu 2003, model 2003). K rámu jsem hned dokoupil také tu titanovou pružinu na vzduchový tlumič, protože "jen vzduchu" moc nevěřím...
po kliknutí se velký obrázek (1000x652 pix., 230kB)
Osazení jsem prakticky celé použil ze Scotta Octana (ze kterého jsem prodal jen rám a původní vidlici). Kvůli rozměrům jsem musel použít jiný přesmyk, sedlovku a střed. Právě ten byl největší oříšek, neboť nikdo nedokázal přesně říci, jaký střed má přijít do tohoto rámu 2003 pro kliky LX z roku 1999... Nakonec se k tomu došlo vyzkoušením několikati středu, čímž děkuji lidem v CykloArtu.
Dále jsem ještě vyměnil představec, neboť rám má dost vysoký hlaváč a tak by se na Meridu ani mej předchozí vysoký představec nehodil. Hlaváč je ale tak vysoký, že jsem dokonce musel o kousek "nadstavit" trubku (sloupek) na vidlici. Doufám, že to vydrží ;)
rám | Merida LRS Design, model 2003, vel. 20" rám Lihgtweight Aluminium + titanová pružina na tlumič + neoprénový kryt na ten tlumič |
vidle | Marzocchi Bomber Z3 Flylight 100 vlevo zachován vzduch-olej a vpravo předělané na pružina-olej |
brzdy | hydraulické kotoučovky Formula Evoluzione |
náboje | Formula |
ráfky | Mavic DISC 317 (barva žlutá citron) |
řidítka | Scott Octane comp |
gripy | Scott, ty jsou ale už hotové, kupuji nové |
představec | Dial-NZ |
řazení | LX |
šaltr | LX |
přesmyk | LX |
kliky | LX |
placky | od největší: Shimano, Gebhardt a 2-XM |
kazeta | Sram |
řetěz | teď asi nějaké Shimano |
pedálky | Shimano, nášlapné (přesný typ teď nevím, prostě ty lesklé) |
sedlo | Scott |
computer | CatEye Altimeter AT-100 (má výškoměr a teploměr) |
Zkušenosti:
Po prvním bajkování jsem z tohoto stroje přímo nadšený. Jízdní vlastnosti a pružení/tlumení mě nadchlo. Přední vidlice je po přestavbě (vlevo vzduch, vpravo pružina) skvěle citlivá a přesto to není ještě taková houpačka. No a zadek je také výborný (také po předělání, po nasazení titanové pružiny to teď je pružina/vzduch/olej). Do kopce se zadek jen minimálně pohupuje a ve sjezdu i při různých skocích pěkně dopad utlumí, žádné druhé (a třetí) zhoupnutí po doskoku nehrozí. Kolečkem na tlumiči jde nastavit velky rozsah tlumení, od skoro uzavřeného tlumiče, až po skoro FR houpačku :-) Já jej mám zašroubované jen cca o 1/4 nebo 1/3. Když jej utáhnu přes půlku, tak už je to pro mě moc tvrdé.
|